best eth mining pool


Fitness dla umysłu

Mózg nie zawsze jest w szczytowej formie,
ale trening EEG-biofeedback pomoże mu ją odzyskać!


Gdy trzeba sypać pomysłami jak z rękawa, czujemy pustkę w głowie… Nie możemy się skoncentrować, na tym co robimy… Często zapominamy o ważnych sprawach… Jeśli zauważamy u siebie tego typu objawy, pomocny może okazać się właśnie trening mózgu!

Na czym polega neurofeedback?

Aktywność mózgu odzwierciedla nasz stan psychiczny, sprawność intelektualną i ogólne samopoczucie. Kiedy jesteśmy wyspani i gotowi do podejmowania wyzwań, ta aktywność jest zupełnie inna niż wtedy, gdy odczuwamy zmęczenie i nie możemy się na niczym skupić. A podczas treningu EEG-biofeedback mamy okazję nie tylko obserwować, jak pracuje nasz mózg, ale i mieć na to wpływ! Gdy osiągamy stan skupienia uwagi, widzimy to na monitorze komputera, a potem regularnie uczymy się, co robić, by znów uzyskać podobny efekt. W rezultacie po pewnym czasie nabywamy umiejętności koncentrowania się „na zawołanie”, bez informacji zwrotnej na monitorze. W podobny sposób możemy pracować także m.in. nad poprawą kreatywności czy umiejętnością świadomego wyciszania się i trzymania nerwów na wodzy w stresujących sytuacjach.

Jak wygląda trening?

Siadamy przed monitorem komputera, a terapeuta umieszcza nam na głowie kilka elektrod. Naszym zadaniem jest oglądanie zmieniających się zdjęć lub filmu albo np. słuchanie ulubionej muzyki – w stanie skupienia uwagi. Jeśli osiągamy sukces, animacja działa bez przeszkód, a muzykę słyszymy bez zakłóceń. Gdy rozkojarzenie bierze górę, obraz na monitorze zastyga (a muzyka przestaje grać). Film (lub dźwięk) włączają się ponownie dopiero, kiedy znów się skoncentrujemy. Trener przez cały czas kontroluje przebieg treningu i tak dopasowuje progi trudności, abyśmy osiągali sukces, ale także pracowali nad sobą.

Ilu treningów potrzeba?

Minimum dwudziestu. Powinny odbywać się regularnie, co najmniej 1 raz w tygodniu. W przypadku poważniejszych problemów może być potrzebna większa liczba spotkań – 40-60 (efekty powinny być widoczne wcześniej, ale będą wymagały utrwalenia).


  • slider_700x500_4
  • slider_700x500_3a
  • slider_700x500_1
  • slider_700x500_2


Kiedy warto potrenować?

  • jeśli chcemy osiągnąć optymalną sprawność mózgu i poprawić kreatywność
  • gdy zależy nam, by wzmocnić koncentrację i pamięć (szybciej przyswajać informacje)
  • przy stresującym trybie życia – aby nabyć umiejętność świadomego wyciszania się i relaksowania

Treningi neurofeedback mogą stanowić również
wspomagającą terapię m.in. w przypadku:

  • stanów obniżonego nastroju i depresji
  • kłopotów ze snem
  • lęków


Treningi z dojazdem do domu.

514 162 649